30 Haziran 2013 Pazar

Bahçelievler Dayanışması Forum Notları (27 Haziran)


BAHÇELİEVLER DAYANIŞMASI FORUMU

27 Haziran Perşembe günü Bahçelievler Dayanışması Forumu Levent Kırca – Oya Başar Parkı’nda yaklaşık 100 katılımcıyla yapıldı. Dayanışma Yürütme Komisyonu forum öncesinde yapmış olduğu toplantıda alınan kararları ve gündem konusunda bilgilendirmeler yaparak forum başlatılmıştır. Yürütme komisyonunun öncelikli konuları arasında çevrede Gezi Parkı olaylarında yaralanarak tek gözünü kaybeden Erdal ile ilgili unutulmadığını, unutturulmayacağını hatırlatmak amacıyla video çekimi gerçekleştirerek bir mesaj göndermek için bir sonraki forumda bir organizasyon yapılması konusunda forumun onayını almıştır. Ayrıca Taksim Dayanışmasının her cumartesi günü Taksim’de eylem yapma çağrısına binaen Bahçelievler halkının bir pankart ardında yürümesi kararı alınmıştır. 28 Haziran Cuma günü Beşiktaş Abbasağa Parkı forumu için komisyonumuzdan katılımcı daveti yapıldığını ve forumumuzla ilgili gelişmelerin iletileceği konusunda forum bilgilendirildi.
-Katılımcı: “Eylemler azaldı ama biz mahallelerimizde somut anlamda bir şeyler yapmak istiyoruz. Toplulukta daha organize yapıya doğru yol alıyoruz diyen bir katılımcı Ümraniye F tipinde kalan siyasi tutuklu bir öğretmenin gelen kitapların niteliksiz olduğunu belirterek forumdaki katılımcıların tutuklulara DVD ve kitap yollayabileceğine dair bir öneride bulundu.”
-Katılımcı: “Amaca giderken taleplerimizi nasıl ifade edeceğiz? Hedefte siyasi iktidar var. Her ne kadar bu iktidar ileri demokrasi dese de buna tamamen aykırı uygulamalarla halkı canından bezdirmiş bir iktidar. Önümüzde yerel seçimler ve cumhurbaşkanlığı seçimi var. Bu seçimlere giderken yapabileceklerimizi iyi değerlendirmeliyiz.”
-Katılımcı: “Bahçelievler forumunda ilk kez bulunuyorum. Daha önce Abasağa parkındaydım. Kitlesel olarak ne yapmalıyız? Siyasi bir parti oluşturalım önerisi bana pek gerçekçi gelmiyor.”
-Katılımcı: “Sadece buraya katılmak ve fikir belirtmek yeterli değil. Semt semt dolaşılacaksa bir an önce başlanmalı. Az şey konuşarak çok şey anlatmalıyız. Buradaki arkadaşların komşularını, arkadaşlarını getirmesi gerekiyor. Hepimiz organizasyonun içindeyiz; bu şekilde katılımcı olunabilir.”
-Katılımcı: “Yaklaşık bir aydır yüreği sevgi ve özgürlükle dolu insanlar despota karşı bu zulüm yeter artık dedi. Taksim mücadelenin merkezi oldu. Bu bir halk hareketidir. Değişik eğilimlerden insanlar bu halk hareketinin içine girdiler. Bu mücadele içinde artık yeter diyen insanlar yer almıştır. Bu sistemin her tarafı çürümüştür. Bizler bu yüzden demokrasiyi birleşerek yeniden inşa etmeliyiz.”
-Katılımcı: “Ben orada ne kimsenin fedaisi ne de askeri olarak bulundum. Ben halk için; belki de hiç yüzünü bile görmediğim insanlar için oradaydım. Bu hareket tüm ezilen halkların hareketidir. Parasız eğitim istediğim için, Roboski’de katledilenler için oradaydım. Bizi terörist ilan edenler, Madımak’ta insanları yakanlar, İbrahim Kaypakkaya’yı öldürenlerdir. Halkın haklı kavgası sonuç alana kadar sürecektir. Sözlerime Yılmaz Güney’in sözleriyle son vermek istiyorum: “Mutlaka kazanacağız; bir gün mutlaka”
-Katılımcı: “Polis devleti ilgili bir şey söylemek istiyorum. Başbakan polis için benim polisim ifadesini kullanıyor. Bu halk nezhinde psikolojik baskıya neden oluyor. Ama biz bu süreçte polisten korkmamayı öğrendik.”
-Katılımcı: “Hep saldırgan, liberalizmi benimseyen, katliamdan beslenen iktidarlarla karşılaştık. İktidarların zenginler sınıfını desteklediğini gördük.  Anlaşılan o ki hiçbir parti bizi kurtuluşa götüremez. Partiler tam tersine halk hareketini böler. Bizim bu forumlara halkın katılımını artırmamız gerekiyor. Geçici devrim hükümeti ve milisleri oluşturmak; halk iktidarını kurmak zorundayız.”
Forumumuz saat Yürütme Komisyonu ve Mahalle Komisyonu üyelerinin kısa bir değerlendirmeleri sonucu saat 23.00 da bitirilmiştir.

BAHÇELİEVLER YÜRÜTME KOMİSYONU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder