26 Haziran 2013 Çarşamba

Eyüp Hz. Halit Parkı Forum Notları (25 Haziran)

Bugün foruma katılım sayısı dünkü gibi oldu, aramıza yeni olarak gazeteci bir arkadaşımız katıldı.

- Bugün ne konuşacağımız hakkında bir karar kıldık ve ne için buradayız, parklardayız bunu konuştuk. Daha çok genç arkadaşlar bu konu hakkında söz aldı ve konuştu, bu süreç içindeki yaşanmışlıklarını paylaştılar. Bunlardan bir kaçı:

* Burada olma nedenim mevcut hükümetin bana anayasamızın 24. maddesini uygulamama karşı çıkması ve güzel bir çevre oluşturmak için 56. maddedeki ödevi yapmama izin vermediği için; ülkemizde yaşanan doğa kıyımına karşı olduğum için taksimdeydim, bu parktayım ve olmaya devam edeceğim.
* Babam siyasi suçluydu. Babamın neden ceza evine girdiğini algılayamadım. 12 yaşına geldikten sonra sorgulamaya başladım ve son 7-8 senedir bende siyasiyim, 4 arkadaşımı siyasi olaylarda kaybettim. Gezi olaylarında yazılan tarihe tanık olmak ve içinde bulunmak için buradayım. Türkiye'nin farklı bir siyasi sürece girdiğine şahit oldum ve buradayım.
* Gezi Parkı dışında ilk defa bir parkta bu konuda bulunuyorum. Burada bulunma nedenim parklarda ne konuşuluyor merak ediyorum.
* Daha önce Gezi'deki ortamı merak ettiğim için oradaydım ve şimdi burada ne oluyor merak ettiğim ve bilinçlenmek için buradayım.
* Ben daha önce hiç bir eyleme gitmedim ve siyaset ile ilgilenmedim. Kendi görüşlerimi söylemek için sistemdeki yanlışlıkları gördüğüm için buradayım. 

- "Brezilya'da eylemciler polislere el sıkışabiliyorken neden ülkemizde emniyet teşkilatı kurulduğundan beri biz barışamadık ?" sorusu geldi ve onun üzerinden konuşuldu. 

- Polise Gezi Parkı'nda yaşanan olayları doğru bir şekilde aşılamamız gerektiği hakkında bir öneri üzerinde konuşuldu.

- Anayasal haklarımızdan konuşuldu. İstanbul'da yaşayan halkın büyük bir kısmı anayasal haklarını bilmediği hakkında konuşuldu.

- İnsan hakları ve dava açabilme konusu konuşuldu.

- Anayasal haklarımızı daha iyi öğrenebilmemiz için forum yapma fikri çıktı.

- Gezi Parkı olaylarının ilk günü konuşuldu ve bu konuşmada 31 Mayıs gecesi korkunun kırıldığı gerçeği savunuldu. Marjinal denilen sosyalistler ile halkın fiziksel kopukluğu yine 31 Mayıs gecesi kırıldı. 

- Şirin'in doğum günü kutlandı ve 25 Haziran'ı da böylelikle bitirdik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder